A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Слобідсько-Кульчієвецька громада
Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район

Стратегія розвитку громади

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням четвертої сесії Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради VІІ скликання

від 05 березня 2018 р. №6
 

 

ПРОГРАМА

соціально-економічного та культурного

розвитку Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради на 2018 рік

 

І. ВСТУП

Програма соціально-економічного та культурного розвитку території сільської ради на 2018 р. (далі – Програма) розроблена відповідно до вимог законів України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про місцеве самоврядування в Україні», Про добровільне об’єднання територіальних громад, Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету міністрів України №385 від 06.08.2014 р. Регламенту Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради.

 У Програмі визначено цілі та завдання соціально-економічної та культурної політики сільської ради на 2018 рік, спрямовані на розвиток сіл – роботи з благоустрою, виконання ремонтних робіт на об’єктах комунальної та інших форм власності, наповнення дохідної частини бюджету, з метою формування якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення сіл об’єднаної громади.

 Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів бюджету сільської ради, субвенцій з державного бюджету, коштів одержаних від соціальних угод з підприємствами усіх форм власності.

 У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради за поданням сільського голови або відповідних постійних депутатських комісій.

 

ІІ. АНАЛІЗ  ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО  РОЗВИТКУ  ЗА  ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД

 

2.1. Географічне розташування

Слобідсько-Кульчієвецька сільська рада розташована на сході району від райцентру і залізничної станції Кам'янець-Подільський. Через територію сільської ради проходять автомобільні дороги територіального значення Т2317 та Т2325 і залізниця із пунктами зупинок Мукша, Слобідська, Магістраль.

Територія Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради входить до складу Національного природного парку «Подільські товтри», також на території сільської ради знаходяться ботанічні заказники і пам’ятки Мукшанський, Устянський, Врублівецький ліс, Дуб звичайний та геологічні пам’ятки природи розрізи баговицької і канилівської свит.

По території сільської ради протікають найбільші ріки Дністер, Смотрич та Мукша, які забезпечують розвиток туризму та відпочинку громадян із різних куточків України.

З півдня сільська рада межує: Гуменецька та Кам’янська сільські ради.

Із сходу: Кульчієвецька та Китайгородська сільські ради.

Із півночі: Чернівецька область та Пановецька сільська рада.

Із заходу: м. Кам’янець-Подільський.

До складу громади входить 14 населених пункти, а саме: с. Слобідка-Кульчієвецька, с. Мукша Китайгородська, с. Оленівка, с. Боришківці, с. Врублівці, с. Яруга, с. Станіславівка, с. Устя, с. Велика Слобідка, с. Мала Слобідка, с. Баговиця, с. Тарасівка, с. Цвіклівці Другі, с. Шутнівці.

Мінімальна відстань населених пунктів до адміністративного центру складає – 2 км, максимальна – 20 км.

 

2.2. Економічний потенціал громади

На території, яку охоплюватиме громада, зареєстровано 104 юридичні особи (відокремлених підрозділів) та 455 фізичних осіб-підприємців.

В галузевій структурі сільського господарства рослинництво становить 90%, тваринництво – 10%. Найбільшими платниками в галузі сільського господарства є ТОВ «Енселко Агро», ТзОВ «Агросолюшинс», ТОВ ВКФ «Агро Еко XXI», ПП САФ «Колос», ПП «Деметра-2010», ТзОВ «Дари+Поділля».

Торгівельні та готельно-туристичні послуги надають 30 функціонуючих точок, у тому числі 23 магазини, 3 заклади громадського харчування, 4 заклади готельно-туристичні.

 

2.3. Транспортне сполучення

Щоденно здійснюється 81 рейс на 9 автобусних маршрутах. До усіх населених пунктів під’їздні дороги з твердим покриттям, яке потребує поточного ремонту.

 

2.4. На території функціонують:

13 закладів охорони здоров'я, а саме:

10 фельдшерсько-акушерських пунктів, 2 амбулаторії, 1 лікарня.

13 заклади освіти, а саме:

3 загальноосвітніх навчальних закладів І-ІII ступенів, 2 загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ ступенів;

1 загальноосвітній навчальний заклад І ступеня, 7 дошкільних навчальних закладів;

8 закладів культури.

 

 

 

 

 

2.5. Основні показники соціально-економічного розвитку за 2017 рік

 

ВИДАТКИ

За 2017 рік Слобідсько-Кульчієвецькою сільською радою проведені наступні видатки:

№ п/п

Найменування придбаного товару, наданої послуги та виконаних робіт

Сума

1

Придбання дитячих ігрових майданчиків

149970,00

2

Електротовари для вуличного освітлення

193246,50

3

Електроенергія

425585,69

4

Інтернет

1788,00

5

Послуги зв’язку

1912,03

6

Бензин

26437,00

7

Заправка картриджів

9200,00

8

Поточний ремонт вуличного освітлення

14812,20

9

Перезарядка вогнегасників

1674,69

10

Послуги автокрану

2450,00

11

Послуги по розчистці доріг

8480,00

12

Послуги навантажувача

16900,00

13

Грейдерування доріг та вулиць

11000,00

14

Виготовлення проектно-кошторисної документації на частину водогону с. Велика Слобідка

34100,00

15

Впорядкування архівних документів

10800,00

16

Встановлення та налаштування програмного забезпечення

14017,65

17

Комп’ютери для ДНЗ

69200,00

18

Капітальний ремонт фойє БК с. Велика Слобідка

275480,00

19

Послуги екскаватора

36000,00

20

Канцтовари

29475,00

21

Огорожа для Тарасівського ДНЗ

17149,00

22

Новорічні прикраси

1797,00

23

Тверде паливо

11980,00

24

Насосні агрегати

21320,00

25

Вінки

1500,00

26

Електротовари для клубів та дитячих садків

27881,00

27

Господарські матеріали

90422,03

28

Постільна білизна

12300,00

29

Дитячі іграшки

6609,00

30

Меблі

170981,00

31

Посуд для ДНЗ

13186,00

32

Поточний ремонт сходів ДНЗ с. Тарасівка

17149,00

33

Передплата періодичних видань

39552,80

34

Послуги райпрофдезінфекції

1620,00

35

Матеріали для водопровідної системи ДНЗ с. Велика Слобідка

21512,00

36

Халати для ДНЗ с. Велика Слобідка

1680,00

37

Очистка русла р. Мукша

199528,00

38

Килимове покриття для ДНЗ с. Велика Слобідка

5989,00

39

Вікна, двері, жалюзі для ДНЗ с. Велика Слобідка

37900,00

40

Двері для Шутнівецького СК

9800,00

41

Матеріали для поточного ремонту Шутнівецького СК

73144,00

42

Комлект штор для сцени Шутнівецького СК

12500,00

43

Стіл більярдний для Шутнівецького СК

17000,00

44

Акустична система для СК с. Велика Слобідка

16134,00

45

Стільці для Шутнівецького СК

16795,20

46

Жалюзі для дитячих садків, клубів та сільської ради

47040,00

47

Поточний ремонт вул. Польової с. Устя

13896,00

48

Поточний ремонт вул. Поповича с. Шутнівці

42601,00

49

Поточний ремонт вул. М. Будняка с. Устя

69786,00

50

Придбання машини УАЗ

158000,00

51

Поточний ремонт вул. Зелена с. Оленівка

25000,00

52

Поточний ремонт вул. Польова с. Сл. Кульчієвецька

30000,00

53

Поточний ремонт вул. Шевченка с. Сл. Кульчієвецька

49400,00

54

Поточний ремонт вул. Будівельників с. Сл. Кульчієвецька

49600,00

55

Поточний ремонт вул. Садова с. Сл. Кульчієвецька

49999,00

56

Поточний ремонт вул. Механізаторів с. Сл. Кульчієвецька

40100,00

57

Поточний ремонт вул. Першотравнева с. Боришківці

49400,00

58

Поточний ремонт пров. Квітневий с. Боришківці

40000,00

59

Поточний ремонт вул. Шкільна с. Боришківці

19000,00

60

Поточний ремонт вул. Зелена с. Боришківці

40000,00

61

Поточний ремонт вул. Матросова с. Мукша Китайгородська

47601,00

62

Поточний ремонт вул. Гастелло с. Мукша Китайгородська

199900,00

63

Поточний ремонт вул. Арсенальна с. Мукша Китайгородська

49200,00

64

Поточний ремонт вул. Адама Яхієва с. Мукша Китайгородська

49000,00

65

Поточний ремонт вул. Абрикосова с. Мукша Китайгородська

49900,00

66

Поточний ремонт вул. І. Мальченка с. Мукша Китайгородська

49100,00

67

Поточний ремонт вул. Польова с. Мукша Китайгородська

49800,00

68

Поточний ремонт вул. Майська с. Мукша Китайгородська

199000,00

69

Поточний ремонт вул. Інтернаціональна с. Мукша Китайгородська

35000,00

70

Поточний ремонт пров. Армійський с. Мукша Китайгородська

22000,0

71

Поточний ремонт пров. Поворіна с. Мукша Китайгородська

48000,00

72

Поточний ремонт вул. Чкалова, Озерна, Нагірна

с. Мукша Китайгородська

49000,00

73

Тканина сценічна для Оленівського СК

1560,00

74

Бензопила

1927,00

75

Лічильники для вуличного освітлення

6766,00

76

Тумби, стільниця, мийки, кран для ДНЗ с. Сл. Кульчієвецька

7900,00

77

Печатки та штампи

4630,00

78

Теплова завіса для СК с. Мукша Китайгородська

1468,00

79

Тепловентилятори для клубів

10332,00

80

Поточний ремонт вул. Центральна, Дружби, Яблунева

с. Врублівці

86350,00

81

Поточний ремонт вул. Шевченка, Садова, Перемоги, Річна с. Яруга

55000,00

82

Поточний ремонт вул. Франка, пров. Лісний

с. Станіславівка

20000,00

83

Двері ДНЗ Врублівці

8550,00

84

Пластикові вікна БК с. Врублівці

15000,00

Всього освоєно коштів за 2017 рік – 3 968,8 тис.грн.

 

ДОХОДИ

На 2017 рік план по доходах становив – 7 495,4 тис.грн.,

фактично виконано – 8 626,6 тис.грн..

Перевиконання плану по доходах становить – 115,1 %

Найбільший відсоток доходів припадає на:

Податок на нерухоме майно – 4,1%

Земельний податок – 7,6%

Орендна плата – 9,4%

Єдиний податок – 45,1%

 

ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Основною метою економічного та соціального розвитку Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради на 2018 рік є створення умов для підвищення життєвого рівня населення громади, вирішення соціальних проблем на основі розвитку економіки, підвищення ефективності роботи господарського комплексу шляхом упровадження нових високотехнологічних енергозберігаючих технологій, освоєння випуску нових видів продукції, ефективного використання наявних природних, мінерально-сировинних та трудових ресурсів.

Досягнення зазначеної мети, планується здійснити шляхом реалізації наступних пріоритетів:

створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва та подальша розбудова інфраструктури, підтримки бізнесу;

поліпшення умов для залучення інвестицій, в тому числі іноземних та збільшення обсягів експорту, що покращить зовнішньоторговельний баланс підприємств на території громади і створить умови для виробництва нових видів конкурентоспроможної продукції як для зовнішнього так і внутрішнього ринку;

розвиток промислового виробництва за рахунок модернізації виробничих потужностей, впровадження сучасних технологій та підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств промислового сектору економіки;

сприяння розвитку високотехнологічного сільськогосподарського виробництва, диверсифікація енергозберігаючих і високопродуктивних технологій ведення рослинництва і тваринництва, ефективному використанню земельних ресурсів, розвитку альтернативних видів економічної діяльності у сільській місцевості;

стимулювання впровадження новітніх енергоефективних технологій та енергозберігаючих заходів;

забезпечення наповнюваності бюджету, підвищення фінансової спроможності, залучення додаткових надходжень до бюджету та раціонального використання бюджетних коштів;

поступове наближення рівня життя мешканців громади до загальноєвропейських стандартів щодо якості та доступності освіти, медичного обслуговування, соціального захисту, житлово-комунальних послуг, фізкультури і спорту, а також стану навколишнього природного середовища.

3.1. Демографічна ситуація

Демографічна ситуація, що склалась в селах Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради, характеризується зменшенням кількості населення впродовж останніх 5-ти років. На фоні загальнодержавного зменшення кількості жителів. Це пояснюється в першу чергу міграцію населення через вигідне розташування сіл, адже поруч обласний та районний центри.

Як і загалом в Україні, в Слобідсько-Кульчієвецькій сільській раді смертність перевищує народжуваність, так в 2017 році народилось 40 дітей, померло 114 осіб.

В селах Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради зареєстровано та проживає 8 406 осіб.

Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в селах Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривалим і складним процесом.

3.2. Зайнятість населення та ринок праці

Аналіз динаміки та головні тенденції розвитку сфери діяльності.

Основні проблеми:

працевлаштування не конкуренто спроможних верств населення (інвалідів, молоді, особливо випускників навчальних закладів);

нелегальна зайнятість і нелегальна трудова міграція;

низька ефективність залучення інвестицій, які не забезпечують розширення сфери використання праці у сільській місцевості.

Основні цілі:

збільшення чисельності зайнятого населення;

підтримка самостійної зайнятості населення;

створення нових та легалізація існуючих робочих місць;

сприяння у працевлаштуванні зареєстрованих безробітних.

Критерії досягнення цілей:

активізація процесу створення нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності;

підвищення рівня взаємодії з центрами зайнятості та роботодавцями, що провадять свою діяльність на території сільської ради.

 3.3. Підтримка сім’ї, дітей та молоді

У ході економічного та соціального реформування з’явився ряд несприятливих факторів, які негативно впливають на стан сімей. Передусім це стосується демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я, економічного стану сімей, сімейного безробіття, виховання дітей у сім’ї та їх навчання. Потребують розв’язання проблеми професійної підготовки, продуктивної зайнятості, охорони здоров’я, соціального забезпечення.

Останніми роками спостерігається нестабільність рівня життя більшості сімей на території Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради

Потрібно відмітити статистику по селам сільської ради:

багатодітні сім'ї – 55;

діти-інваліди – 17;

діти напівсироти – 16;

діти, які знаходяться під опікою – 5.

 В цілому діяльність районної служби сім’ї і молоді характеризується стабільним рівнем забезпечення умов надання безкоштовних соціальних послуг в територіальній громаді сільської ради.

З метою збереження родинних стосунків, надання соціальної підтримки сім’ям, які потребують допомоги, запобігання раннього соціального сирітства, реалізується районною службою сім’ї і молоді.

За відповідний період роботи надаються постійні послуги, спрямовані на подолання складних життєвих обставин, в яких вони опинилися. Клієнтам і сім’ям під соціальним супроводом надаються інформаційні, соціально-педагогічні, соціально-медичні, юридичні та соціально-економічні послуги.

Основні завдання, які будуть реалізовані:

Підтримка обдарованих дітей з соціально-незахищених категорій сімей шляхом проведення конкурсів, виставок, фестивалів.

Святкування та надання подарунків дітям із сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах до Дня св. Миколая, новорічних свят, Дня інваліда, Дня знань. 

3.4. Соціальний захист:

Основними надавачами соціальних послуг за місцем проживання громадян є територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Кам’янець-Подільської РДА. До категорії громадян, які користуються послугами територіального центру входять не лише одинокі громадяни похилого віку, але й ті, які, в силу різних обставин, опинилися в скрутному матеріальному становищі.

Особливої уваги потребують особи з обмеженими фізичними можливостями, яким необхідна допомога в забезпеченні засобами особистої гігієни, допоміжними засобами пересування, тощо.

Соціальними робітниками територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  проводиться робота по виявленню одиноких, неодиноких та проживаючих самотньо громадян та інвалідів, які потребують соціального обслуговування і надання соціальних послуг.

На території Слобідсько-Кульчієвецької ОТГ проживає 732 одиноких та проживаючих самотньо громадян, з них 69 – одиноких, 663 – проживаючих самотньо, в т. ч. 30 інвалідів.

В планах Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради залучати на договірних засадах підприємства, установи та організації для задоволення потреб громадян похилого віку та інвалідів.

А також:

підвищення соціального захисту жителів населених пунктів, що об’єдналися у територіальну громаду.

3.5 Охорона здоров’я населення

На території Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради знаходяться:

дві амбулаторії загальної практики сімейної медицини;

десять фельдшерсько-акушерських пунктів.

З метою забезпечення високоякісної і доступної медичної допомоги протидії поширенню інфекційних соціально небезпечних хвороб, запобігання та лікування серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань передбачається:

розширення доступу селян до спеціалізованої медичної допомоги шляхом проведення обов’язкової деспансирізації населення один раз на рік із залученням діагностичного обладнання та медичних фахівців;

сприяння укомплектуванню амбулаторії необхідним діагностичним медичним обладнанням.

Критерії досягнення цілей:

збереження лікувально-профілактичних закладів Слобідсько-Кульчієвецької об’єднаної територіальної громади, сприяти матеріальному забезпеченню цих закладів;

вирішення питання кадрового забезпечення;

стимулювати залученню коштів різних суб’єктів господарювання, приватних і комерційних структур для розвитку матеріально-технічної бази місцевої амбулаторії.

3.6. Дошкільна освіта

У Слобідсько-Кульчієвецькій сільській раді працює 7 дошкільних навчальних закладів, у яких навчається і виховується 126 дітей дошкільного віку та працює 32 працівника, з них – 17 педагогічних. В населених пунктах, які входять до Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради від 0 до 6 років зареєстровано 508 дітей. Всього охоплення дітей віком від 3 до 6 років дошкільною освітою становить 61%. Охоплення дітей дошкільною освітою 5 річного віку організованими формами дошкільної освіти становить 90%. На черзі для зарахування дітей до ДНЗ громади перебуває 93 дітей.

Одним із найважливіших питань соціального захисту у дошкільних навчальних закладах є організація харчування дітей. За рішенням сесії сільської ради 100% від плати за харчування в ДНЗ звільнено дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», дітей які мають посвідчення потерпілих від Чорнобильської катастрофи та дітей, чиї батьки є учасниками АТО.

Середня вартість харчування на 1 дитину у 2017 році становила 13 грн., з яких 10% – батьківська плата. А вартість харчування на 1 дитину у 2018 році становить 15 грн., з яких батьківська плата 50%.

3.7.Загальна середня освіта

Для охоплення загальною середньою освітою в громаді функціонує 5 навчальних закладів, в яких здобуває освіту 425 учнів.

Навчання у загальноосвітніх школах громади організовано відповідно Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти. З метою забезпечення рівного доступу до здобуття якісної базової і повної середньої освіти, профільної та допрофесійної підготовки учнівської молоді поглиблене вивчення окремих предметів запроваджено у 4 закладах. Ним охоплено 34 учні 8-9 класів. Допрофільна підготовка учнів 8-9 класів реалізується шляхом поглибленого вивчення предметів на диференційованій основі, введення курсів за вибором, профільної орієнтації, інформаційної роботи, тощо.

Велика увага приділяється реалізації Державної цільової програми роботи з обдарованою молоддю, а саме участь учнів у обласних олімпіадах, конкурсах, конкурсах-захистах МАН, фестивалях та змаганнях.

3.8. Культурний центр

З метою популяризації і примноження культурних цінностей, задоволення культурних та духовних потреб жителів Слобідсько-Кульчієвецької об’єднаної територіальної громади діють 15 клубних установ, в т.ч. сільських Будинків культури – 2, сільських клубів – 6, бібліотек-філій – 7.

Користувачів бібліотек громади нараховується 3087, в тому числі дітей – 686.

Протягом 2018 року закладами культури громади заплановано організувати та провести:

цикл заходів до Дня Соборності України;

цикл заходів до дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав провести: уроки патріотизму, бесіди, лекції «З Афганістану звістка прилетіла»;

цикл заходів пам’яті трагічних подій на майдані Незалежності «Реквієм по Небесній сотні»;

дитячий конкурс читців, присвячений Дню народження Т.Г.Шевченка;

цикл заходів до 8 Березня – Міжнародного жіночого дня;

цикл заходів до дня Чорнобильської трагедії;

відкриття туристичного сезону-2018;

цикл заходів до 73-ї річниці Великої Перемоги;

цикл заходів до Дня матері;

цикл заходів до Міжнародного Дня захисту дітей;

цикл заходів до Дня Конституції України;

фольклорне свято «Івана-Купала»;

цикл заходів до Дня Незалежності України та Державного Прапору України;

заходи до відзначення Дня туризму;

святкування свят сіл громади;

День працівника освіти;

цикл заходів до Дня українського козацтва;

тематичний вечір «Ми роду козацького діти, землі Української цвіт»;

цикл заходів до Дня захисника України;

Всеукраїнський день працівників культури та аматорів народного мистецтва;

цикл заходів до Дня гідності та свободи;

День працівників соціальної сфери;

цикл заходів до Дня вшанування пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій в Україні;

Міжнародний День інвалідів;

День місцевого самоврядування;

цикл заходів до Всеукраїнського тижня права;

цикл новорічних та різдвяних свят;     

організувати та провести тематичні уроки, лекції, бесіди, оформити та поповнювати уже діючі тематичні виставки, експозиції, стенди з історії Великої вітчизняної війни 1941-1945 рр., війни на сході в зоні АТО;

організація виставок, ігор-вікторин, літературних подорожей, присвячених ювілеям видатних письменників і поетів;

організувати конкурс «Найкращий читач»;

організувати і провести загальне свято до Всеукраїнського дня бібліотек;

організувати і провести огляд-конкурс сільських бібліотек «Краща сільська бібліотека»;

конкурс професійної майстерності серед клубних спеціалістів.

Продовжити проведення в закладах культури громади виїзних концертів, тематичних дискотек з конкурсно-розважальною програмою.

Впроваджувати в практику роботи закладів культури громади обмінних концертів художньої самодіяльності.

Розпочати роботу по оформленню облікової документації на пам'ятки історії та культури.

Систематично здійснювати виїзди в заклади культури територіальної громади з метою контролю за їх діяльністю.

3.9. Забезпечення законності та правопорядку

 У 2018 році в рамках регіональних програм профілактики злочинності, підвищення безпеки дорожнього руху передбачається з метою ослаблення дії криміногенних факторів в селі і, зокрема в період кризових суспільних ситуацій, забезпечити здійснення комплексу заходів щодо:

постійного моніторингу та належного реагування на виявлені недоліки;

удосконалення системи профілактики злочинності та правопорушень, спрямованої на посилення боротьби з антисоціальними явищами;

залучення до виконання програми громадян, зокрема і громадських помічників дільничного інспектора міліції;

підвищення оперативності реагування на вчинені злочини і правопорушення та їх виявлення.

 

3.10. Торгівля та побутові послуги населенню

Сфера внутрішньої торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування населення є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграє значну роль як у формуванні загального економічного потенціалу, так і у забезпеченні потреб населення в товарах і послугах на території об’єднаної громади. Політика у сфері внутрішньої торгівлі спрямована на забезпечення стабілізації споживчого ринку для задоволення соціальних потреб населення, підвищення ефективності правового захисту комерційних відносин між товаровиробниками, продавцями і споживачами на всіх етапах просування товарів. Потреба населення в основних продовольчих та господарських групах товару забезпечується в достатній мірі за прийнятними цінами.

Основні проблеми:

відсутність побутових послуг на території об’єднаної громади.

Основні цілі:

пошук шляхів вирішення питання забезпечення населення необхідними видами побутових послуг.

Критерії досягнення цілей:

співпраця з власниками об’єктів торгівлі.

3.11. Житлово-комунальне підприємство

Основний вид діяльності комунального підприємства «Лаванда» – забезпечення населення збором та вивезенням ТВП.

Збір та вивезення ТВП поки здійснюється у селах Мукша Китайгородська, Слобідка-Кульчієвецька, Боришківці, Оленівка.

У 2018 році планується охопити послугами комунального підприємства всі населенні пункти, які входять до складу сільської ради.

Протягом року проведено:

роз’яснювальну роботу із населенням про недопущення організації стихійних сміттєзвалищ;

укладено 203 договори із споживачами (населення);

взято облік 1 насосну станцію у с. Мукша Китайгородська;

проведено весняне та осіннє прибирання придорожніх смуг.

3.12. Цивільний захист:

проведення технічної інвентаризації фонду захисних споруд цивільного захисту;

складання планів організації евакуації населення, а також культурних та матеріальних цінностей;

здійснення заходів щодо запобігання виникненню пожеж у лісах та сільськогосподарських угіддях протягом пожежонебезпечного періоду, нещасних випадків з людьми на водних об’єктах;

проведення у загальноосвітніх, та дошкільних навчальних закладах Дня цивільного захисту, Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності, Тижня безпеки дитини;

проведення просвітницької роботи серед населення з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, пов’язаних з небезпечними інфекційними захворюваннями, масовими неінфекційними захворюваннями (отруєннями);

проведення роз’яснювальної роботи серед населення щодо заходів безпеки та правил поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.

3.13. Структура земельного фонду та землекористувачі

Загальна площа Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради становить – 14759,50 га.

Площа сільськогосподарських угідь – 10723,82 га, в т. ч. рілля –8233,30 га.

Площа розпайованих земель по сільській раді становить –
6981,80 га.

Кількість земельних часток (паїв) по сільській раді – 3155.

Розпайовані землі знаходяться в користуванні, на які оформлено договори оренди на земельні частки (паї) підприємствами, а саме:

ПП САФ «Колос» – загальною площею 577,76 га,

ПП «Колос Плюс» – загальною площею 52,83 га,

ПП «Деметра-2010» – загальною площею 248,03 га,

ТОВ «Енселко Агро» – загальною площею 2438,14 га.

ППФ «Деметра» – загальною площею 182,30 га.

ТОВ ВКФ «Агро Еко XXI» – загальною площею 848,34 га.

СФГ «Сливка» – загальною площею 124,05 га.

ТОВ «Агросолюшнс» – загальною площею 904,65 га.

ТОВ «Дари+Поділля» – загально юплощею 353,57 га.

 ФГ «Фенікс О і Ко» – загальною площею 20,48 га.

 ПП «Артус МЗ» – загальною площею 7,30 га.

 

 

3.14. Агропромисловий комплекс і розвиток села

Передбачається проведення посівів сільськогосподарських культур насінням кращих вітчизняних сортів та гібридів.

Основними проблемами є:

недостатність фінансових ресурсів, постійне зростання диспаритету цін на матеріально-технічні ресурси та продукцію сільського господарства, що не уможливлює застосування сучасних систем господарювання в аграрному секторі;

низький рівень заробітної плати, зайнятих у сільському господарстві;

недостатній рівень ефективності виробництва в сільськогосподарських підприємствах та її низький інноваційний рівень;

зниження родючості ґрунтів;

знищення галузі тваринництва;

у структурі виробництва валової продукції сільського господарства переважає дрібнотоварне виробництво, що характеризується низьким рівнем застосування сучасних технологій;

обмеження в забезпеченні інвестиційними та кредитними ресурсами в аграрному секторі;

фізична, технологічна та моральна зношеність основних виробничих фондів;

не в повній мірі держава виконує свою функцію управління – регулювання сільськогосподарського виробництва.

Основні завдання на 2018 рік і шляхи вирішення проблемних питань:

забезпечення охорони та раціонального використання земель;

забезпечення рівноправного доступу сільськогосподарських товаровиробників, незалежно від форм господарювання, до державних та регіональних програм підтримки розвитку агропромислового комплексу та соціальної сфери, що фінансуються з Державного та місцевих бюджетів;

зростання обсягів виробництва валової продукції сільського господарства;

підвищення врожайності сільськогосподарських культур;

підвищення рівня заробітної плати працівників сільського господарства.

З метою сприяння розвитку агропромислового комплексу в 2018 році передбачається здійснити комплекс заходів щодо:

пошуку інвесторів для створення інфраструктури агропромислового ринку, зокрема – обслуговуючої сільськогосподарської кооперації;

формування системи дорадництва на селі з тим, щоб сільськогосподарською дорадчою діяльністю охопити всіх жителів села.

3.15. Технічна та інноваційна діяльність

 У 2018 році для виконання основних завдань у сфері інноваційної діяльності планується забезпечити:

реалізацію регіональних програм інноваційної спрямованості;

упровадження інноваційних та інвестиційних проектів із застосуванням енерго та ресурсозберігаючих технологій.

3.16. Фінансові ресурси

Податково-бюджетна діяльність

Головними напрямами щодо забезпечення наповнюваності бюджету у 2018 році визначено:

забезпечення повноти сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності згідно з укладеними договорами оренди землі;

удосконалення управління приватними майновими паями селян, шляхом передачі їх в оренду та концесію, корпоратизації, акціонування чи продажу через аукціони;

забезпечення своєчасності і повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до зведеного, державного та місцевих бюджетів;

цільове, раціональне та економне витрачання бюджетних коштів;

забезпечення першочергових та соціально захищених видатків;

забезпечення своєчасних та повних розрахунків об’єктів бюджетної сфери села за спожиті енергоресурси;

посилення попереднього та поточного контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, вжиття дієвих заходів щодо попередження порушень та вчасного усунення виявлених порушень.

3.17. Регіональний розвиток

 З метою наближення рівня життя населення до європейських стандартів та створення умов для посилення економічної активності об'єднаних територіальних громад, що сприятиме поступовому усуненню галузевих і територіальних диспропорцій у розвитку продуктивних сил і забезпеченню прискореного зростання відносно відсталих в економічному та соціальному розвитку сіл і селищ області, у 2018 році буде забезпечено:

підвищення ефективності реалізації місцевих, обласних, державних цільових програм щодо розвитку села – проведення моніторингу існуючих цільових програм та обґрунтування їх дієвості й необхідності реалізації на даному етапі розвитку Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради; реалізацію заходів регіональної програми розвитку місцевого самоврядування щодо проведення капітальних ремонтів приміщень комунальної власності;

реалізацію заходів Державної стратегії регіонального розвитку, у тому числі:

забезпечення систем освітлення з використанням енергоефективних ламп;

організацію підвищення кваліфікації та перепідготовки працівників соціальних служб у центрах перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів місцевого самоврядування ;

забезпечення раціонального використання земельних ресурсів з урахуванням потреб населення села.

 

IV. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Показники економічного і соціального розвитку Слобідсько-Кульчієвецької об’єднаної територіальної громади на 2018 рік характеризують динаміку розвитку господарського комплексу, яку передбачено досягти в результаті реалізації запланованих в Програмі заходів, цільових проектів та бізнес-планів.

 

Перелік завдань, заходів та показників Програми економічного і соціального розвитку Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради на 2018 рік

1. Проектно-кошторисна документація на будівництво гілки водогону в с. Врублівці, Кам’янець-Подільського району, Хмельницької області.

2. Проектно-кошторисна документація на будівництво водогону в с. Боришківці, Кам’янець-Подільського району, Хмельницької області.

3. Проектно-кошторисна документація на реконструкцію сільського клубу в с. Боришківці, Кам’янець-Подільського району, Хмельницької області.

4. Капітальний ремонт вулиці Нагірна та провулків Польовий, Шевченка Т. Г., Українки Лесі, Свято-Троїцький, Котляревського, Майський, Войнова в с. Мукша Китайгородська, Кам’янець-Подільського району, Хмельницької області.

5. Поточний ремонт вулиць населених пунктів найбільш потребуючих проведення ремонту.

6. Поточний ремонт та прокладення нових ліній вуличного освітлення в населених пунктах сільської ради.

7. Придбання та встановленню дитячих майданчиків на території громади.

8. Поточні ремонти в дошкільних навчальних закладах.

9. Збільшення надходжень до державного та місцевого бюджетів.

10. Насичення внутрішнього та зовнішнього ринку виробленою продукцією.

11. Приріст обсягів виробництва валової продукції сільського господарства.

12. Покращення стану та якості роботи об’єктів інфраструктури.

13. Підвищення якості та доступності надання медичної допомоги.

14. Покращення якості роботи мережі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до потреб кожного населеного пункту та з урахуванням демографічної ситуації.

15. Організація централізованого вивезення сміття із сіл об’єднаної громади.

16. Реформування системи охорони здоров’я, покращення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я.

17. Залучення широких верств населення до занять спортом, пропаганда здорового способу життя.

18. Відзначення знаменних дат та проведення урочистих заходів, зборів, святкових концертів, конкурсів, днів села.

19. Забезпечення реалізації в сільській раді державної політики з питань сім”ї, дітей та молоді.

20. Проведення профілактичної роботи з батьками і молоддю.

21. Здійснення організаційної підтримки проектів програм громадських організацій, які спрямовані на здійснення соціального супроводу, адаптації та реабілітації дітей з особливими потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та профілактику дитячої бездоглядності.

22. Розвиток творчого потенціалу обдарованих дітей.

23. Спільно з  центром зайнятості планується  залучати на громадські роботи громадян.

24. Забезпечення максимальний доступу всіх сільськогосподарських виробників незалежно від форм господарювання та власності до державнихта регіональних програм підтримки розвитку агропромисловогокомплексу та соціальної сфери.

25. Підвищення якості та надійності послуг громадського транспорту.

26. Забезпечення своєчасної ліквідації та попередження аварійних ситуацій на об'єктах водопостачання та водовідведення.

27. Покращення естетичного вигляду сіл громади (створення нових зелених зон, належне утримання парків, вулиць, кладовищ).

28. Забезпечення прозорого і чіткого механізму взаємодії сільської ради, виконавчого комітету та суб'єктів підприємницької діяльності.

29. Розширення використання наявних географічних, природних, трудових ресурсів і переваг сільської ради для розвитку малого бізнесу.

30. Здійснення інформаційної підтримки, надання консультацій суб'єктам підприємницької діяльності.

31. Створення сприятливих умов для залучення в економіку сільської ради вітчизняних та іноземних інвестицій, їх ефективне використання.

32. Для забезпечення належного санітарного стану села домогтися заключення договорів на вивіз ТПВ з усіма господарськими дворами та підприємствами села.

 

V. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

Цілями діяльності сільської ради є підвищення ефективності фінансово-бюджетної діяльності, забезпечення стабільного функціонування бюджетної системи в умовах фінансово-економічної кризи шляхом зміцнення та збільшення дохідної частини бюджету, підвищення ефективності, оптимізації раціонального використання бюджетних коштів.

Фінансово-бюджетна діяльність – це основний інструмент регулювання та стимулювання економічних і соціальних процесів в громаді, що реалізується за рахунок бюджетних ресурсів, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів позабюджетних фондів та коштів інвесторів.

Основними по наповненню місцевого бюджету є доходи від місцевих податків і зборів (земельний податок, орендна плата за землю, єдиний податок, податок на нерухоме майно тощо).

5.1.Обсяги фінансування для забезпечення виконання Програми

Фінансування заходів щодо виконання Програми здійснюватиметься за рахунок коштів бюджету сільської ради (місцевого бюджету), державного бюджету (ДФРР), у тому числі і на умовах співфінансування та інших джерел фінансування не заборонених законодавством.

Головним розпорядником коштів по реалізації Програми є Слобідсько-Кульчієвецької сільська рада.

 

VI. РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Виконання запланованих завдань та основних показників економічного і соціального розвитку громади на 2018 рік забезпечить:

Збільшення надходжень до державного та місцевого бюджетів.

Насичення внутрішнього та зовнішнього ринку виробленою продукцією.

Збільшення обсягів залучених інвестицій в економіку громади.

Покращення якості роботи об’єктів інфраструктури.

Підвищення якості та доступності надання медичної допомоги.

Стабілізація і розвиток мережі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до потреб кожного населеного пункту та з урахуванням демографічної ситуації.

6.1 Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми

Програма соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади розрахована на термін дії 2018 рік. Відповідальним виконавцем Програми є виконавчий комітет Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради.

Відповідальний виконавець забезпечує проведення постійного моніторингу Програми шляхом спостереження за ходом виконання планів заходів протягом звітного періоду, виявляє відхилення від запланованих заходів та визначає їх вплив на ефективність Програми в цілому.

Відповідальний виконавець звітує про хід виконання Програми за перше півріччя, 9 місяців та за рік.

Індикаторними показниками ефективності Програми є виконання пріоритетних цілей виконання Програми.

 

 

 

 

Секретар сільської ради                                                А. Войцеховський

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора