Пенсійний фонд інформує
ЕЛЕКТРОННІ СЕРВІСИ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
В умовах сьогодення все більшої популярності набувають електронні сервіси.
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) користувачі можуть знайти та скористатись значною кількістю послуг, які надаються online.
Завдяки впровадженню централізованих інформаційних технологій застраховані особи та пенсіонери мають можливість:
✔ отримувати дані персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інші відомості з Реєстру застрахованих осіб (інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені страхові внески, набутий страховий стаж);
✔ контролювати сплату роботодавцями страхових внесків;
✔ мати доступ до наявних відомостей своєї електронної трудової книжки;
✔ мати доступ до своєї електронної пенсійної справи (пенсіонеру);
✔ подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, житлової субсидії або пільги;
✔ подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;
✔ надіслати дані для внесення змін до пенсійної справи;
✔ подавати звернення (запит, пропозицію) та переглядати стан їх опрацювання;
✔ одержувати та переглядати повідомлення від Фонду.
Крім того, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України реалізовано сервіс “Пенсійний калькулятор”, з допомогою якого можна порахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії.
Нагадаємо, що увійти в особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна за допомогою Дія.Підпис; кваліфікованого електронного підпису (#КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема, з використанням технологій #BankID.
Доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України можна отримати як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних телефонів, завантаживши застосунок “Пенсійний фонд”.
ЖИТЛОВІ ПІЛЬГИ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ З УРАХУВАННЯМ ДОХОДІВ ГРОМАДЯН
Перелік пільг з оплати житлово-комунальних послуг, що надаються з урахуванням доходів, визначено Порядком надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389). До таких пільг належать, зокрема, пільги з оплати:
🔹 житла (квартирна плата, плата за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком;
🔸 комунальних послуг (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення, тепло- та електропостачання, природний газ (в тому числі транспортування, розподіл та постачання), централізоване опалення, вивезення побутових відходів);
🔹 палива та скрапленого газу.
Пільги надаються, якщо середньомісячний сукупний дохід сім’ї пільговика в розрахунку на одну людину за шість місяців, що передують місяцю звернення, не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (у 2023 році це 3760 грн). Пільга призначається на 12 місяців з місяця, коли таке право виникає.
Пільга на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, з урахуванням середньомісячного доходу надається, зокрема:
- у розмірі 100 % знижки:
- особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (стаття 11 Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту“) та члени сімей померлої особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною (батьки, дружина (чоловік);
- пенсіонерам, які раніше працювали педагогічними, медичними та фармацевтичними працівниками, спеціалістами із захисту рослин, працівниками бібліотек у сільській місцевості і селищах міського типу;
- особам, які проживають у сільській місцевості та селищах міського типу, які працюють / раніше працювали в музеях, державних та комунальних закладах культури, закладах освіти сфери культури.
- у розмірі 50 % знижки:
- багатодітним сім'ям, дитячим будинкам сімейного типу, прийомним сім'ям, сім'ям опікунів (піклувальників);
- батькам та членам сім’ї особи рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, які загинули (померли) або зникли безвісти під час виконання службових обов’язків;
- особам, звільненим із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років, та які стали особами з інвалідністю під час виконання службових обов’язків, та члени їх сімей;
- дружині (чоловіку) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та опікунам дітей (на час опікунства) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою;
- сім’ї, що має дитину з інвалідністю;
- учасникам війни;
- окремим категоріям осіб, з числа жертв нацистських переслідувань;
- у розмірі 25 % знижки:
- дітям війни.
Якщо дохід сім’ї пільговика перевищує той, що дає право на пільгу, – людина (представник пільгової категорії) може звернутися за призначенням житлової субсидії.
СТАТУСИ ЛИСТКІВ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ: ЯКІ БУВАЮТЬ ТА ЩО ОЗНАЧАЮТЬ
Відкриття е-лікарняного здійснюється автоматично в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок, що створюється лікарем, до якого звернулася людина (наказ МОЗ України від 17.06.2021 №1234 «Про затвердження Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності»).
Сформований листок непрацездатності надходить в кабінет страхувальника, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Листок непрацездатності може мати такі статуси: «Закритий», «Готово до сплати», «Помилково сформований», «Недійсний» та «Оплачений».
Щоб ефективно працювати з листком непрацездатності, потрібно розуміти, що означає кожен такий статус.
🔹 «Закритий». Це статус, якого електронний лікарняний набуває з дня свого формування (відкриття) в Електронному реєстрі листків непрацездатності. По електронних лікарняних з таким статусом ще не можна нараховувати кошти. Статус «закритий» змінюється на «готово до сплати» через сім днів після дати:
- закриття (закінчення строку дії медичного висновку) — для лікарняних по тимчасовій непрацездатності;
- відкриття (початок строку дії медичного висновку) — для лікарняних по вагітності та пологах.
Навіть якщо статус зміниться раніше, варто зачекати, адже протягом семиденного періоду до лікарняного можуть вноситися зміни.
🔸 «Готово до сплати». Статус, який вказує на те, що страхувальник може працювати з листком непрацездатності та нараховувати кошти. По електронних лікарняних з таким статусом, роботодавець має сформувати на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України заяву-розрахунок на фінансування відповідного виду допомоги та надіслати її до Фонду.
🔹 «Помилково сформований» — статус може отримати листок непрацездатності, якщо медичний висновок, на підставі якого його було сформовано, створено з помилками. У такому разі лікар протягом 7 днів створить коректний медичний висновок, на підставі якого буде створено новий е-лікарняний. А попередній, із неточними чи некоректними даними, отримає статус «Помилково сформований». Виплати по таким електронним лікарняним не проводяться.
🔸 «Недійсний». Такий статус має е-лікарняний, створений на підставі медичного висновку за іншою категорією, період непрацездатності за яким не виходить за межі періоду непрацездатності за раніше створеним лікарняним.
🔹 «Оплачений». Статус, якого листок непрацездатності набуває після того, як страхувальнику на спеціальний рахунок для зарахування страхових виплат надсилаються кошти для здійснення відповідних виплат застрахованій особі.