A A A K K K
для людей із порушенням зору
Слобідсько-Кульчієвецька громада
Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район

Пенсійний фонд України інформує

Дата: 19.04.2023 15:33
Кількість переглядів: 65

Фото без описуФото без опису

БЛАГОДІЙНІ ПОЖЕРТВИ У СОЛІДАРНІЙ СИСТЕМІ

 

Що таке благодійні пожертви?

 

Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення механізму участі у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні“, ухвалений в Україні наприкінці минулого року, дозволив здійснювати пожертви на виплату пенсій нинішнім пенсіонерам.

 

Відповідний Порядок сплати благодійної пожертви та виплати її частини пенсіонерові розроблено Пенсійним фондом України.

 

Будь-яка юридична або фізична особа, громадянин,  який проживає в Україні або за кордоном, має можливість долучитися до фінансування пенсійних виплат.

 

На окремий рахунок Пенсійного фонду України може бути сплачена певна сума коштів, яка спрямовуватиметься на пенсійні виплати конкретному пенсіонеру або буде використана як додатковий фінансовий ресурс Фонду.

 

Які бувають благодійні пожертви?

 

Благодійні пожертви можуть бути персоналізованими або знеособленими.

 

У разі здійснення персоналізованої благодійної пожертви 70 % суми спрямовується для виплати пенсії обраному  пенсіонерові. Решту 30 % – буде спрямовано на фінансування пенсій всіх пенсіонерів.

 

У разі здійснення знеособленої благодійної пожертви вся сума використовується для виплати пенсій в солідарній системі.

Фото без опису

ДОБРОВІЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ: ПРОСТО І ЗРУЧНО

 

Наприкінці минулого року в Україні ухвалено закон, який спрощує механізм добровільної участі громадян у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні: без паперової тяганини, без відвідування державних установ.

 

Хто може брати участь?

Добровільну участь у пенсійному страхуванні можуть брати як застраховані, так і не застраховані особи старші 16 років. Також передбачена можливість сплати страхових внесків на користь третіх осіб.

 

Умовами добровільної участі є:

  • наявність інформації про таких осіб в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • таким особам не призначено пенсію в солідарній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

 

Як скористатися?

Необхідно укласти Договір з Пенсійним фондом України, сплатити внески – за себе, або на користь іншої особи.

Договір укладається в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України шляхом приєднання до Типового договору про добровільну сплату страхових внесків. Для цього потрібно авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія.Підпису або системи GOV.ID.

 

Хто визначає розмір внесків та термін їх сплати?

Людина самостійно визначає, скільки часу бажає сплачувати внески після укладання Договору, періодичність сплати страхових внесків та їх розмір.

 

Як звітувати про сплачені кошти?

Сплачені внески обліковуються автоматично після надходження коштів на рахунок Фонду. Інформація про сплату внесків не потребує подачі жодних звітів.

Повідомлення про сплату надійде в особистий кабінет застрахованої особи, на користь якої сплачено внески, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Які переваги?

Сплачені внески – це набутий страховий стаж або збільшена заробітна плата для майбутньої пенсії.

 

Як це працюватиме?

Суми сплачених страхових внесків зараховуються за місяць, у якому надійшли кошти на рахунок Пенсійного фонду України. Цей місяць буде зараховано до страхового стажу та за нього буде враховано заробітну плату – для незастрахованих осіб, а для застрахованих – буде збільшено зарплату для обчислення пенсії.

 

Якщо по Договору за певний місяць сплачено, наприклад, 2 тисячі гривень, то для застрахованої особи місячний заробіток, який буде враховано при обчисленні пенсії, збільшиться більш як на 9 тисяч гривень.

Фактично кожні 100 гривень добровільно сплаченого внеску збільшують місячну зарплату, яка буде врахована для призначення пенсії, майже на 455 гривень.

Якщо з урахуванням добровільно сплачених страхових внесків та фактично сплаченого роботодавцем за застраховану особу єдиного внеску заробітна плата перевищить за відповідний місяць максимальну величину, з якої сплачуються страхові внески, частина страхових внесків зарахується в рахунок наступного місяця.

Фото без опису

НАДМІРУ ВИПЛАЧЕНА СУБСИДІЯ: КОЛИ ПОВЕРТАЄТЬСЯ ТА В ЯКИХ РОЗМІРАХ

 

Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою споживачам, які самотужки не можуть розраховуватися за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, комунальні послуги, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

При цьому людина, яка звертається за житловою субсидією, бере на себе відповідальність за подані відомості про свої доходи та майно, що визначають право на призначення житлової субсидії та її розмір (Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).

Законодавством передбачено лише два випадки, коли надміру виплачена субсидія повертається державі: у разі, якщо у заяві чи декларації було зазначено недостовірну інформацію і це вплинуло на встановлення права на житлову субсидію та визначення її розміру, який в результаті перевищив 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 гривень), або коли людина не повідомила про обставини, що впливають на перегляд права на призначення житлової субсидії або її розміри, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.

У разі призначення житлової субсидії на наступний період уповноважений орган може утримувати суму надміру виплаченої житлової субсидії під час виплати щомісячних сум субсидій. При цьому поточні виплати можуть бути зменшені не більш як на 20 відсотків.

Фото без опису

 

ДОПОМОГА ПО ВАГІТНОСТІ ТА ПОЛОГАХ ЖІНКАМ, ЯКІ ПРОВАДЯТЬ

НЕЗАЛЕЖНУ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ, НАДАЄТЬСЯ ЗА УМОВИ СПЛАТИ ВНЕСКІВ

 

В Україні право на страхові виплати за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (допомога по вагітності та пологах належить саме до таких виплат) мають застраховані особи (Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”).

До застрахованих осіб належать фізичні особи, які згідно із законодавством підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачують (або за яких сплачуються) страхові внески.

Тобто жінці, яка провадить незалежну професійну діяльність, допомога по вагітності та пологах надається за умови, що вона перебуває в статусі застрахованої особи і не має заборгованості зі сплати єдиного внеску за період до видачі листка непрацездатності (за місяці розрахункового періоду, а також місяць видачі листка непрацездатності), та це підтверджується документально (довідкою з територіального фіскального органу про відсутність заборгованості по сплаті єдиного внеску та копіями відповідних Податкових декларацій, до яких включено інформацію про нарахований єдиний внесок, а також копіями платіжного документу про сплату єдиного внеску).

Довідки з фіскального органу потрібні у зв’язку з тим, що після запровадження квартальної звітності відомості про нарахування та сплату єдиного внеску відображаються в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування через кілька місяців з моменту його сплати.

 

Довідково

Розрахунковий період — це 12 календарних місяців, що передують місяцю надання декретної відпустки.

Право на допомогу по вагітності та пологах виникає за умови настання 30 тижнів вагітності під час перебування в статусі особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі страхових виплат, які повністю або частково компенсують втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами. Розмір такої допомоги становить 100 % середнього доходу, обчисленого у порядку, встановленому Урядом.

Підставою для призначення допомоги по вагітності та пологах є сформований на основі медичного висновку листок непрацездатності з причиною непрацездатності “Вагітність та пологи”.

Враховуючи, що особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, одночасно є страхувальником по відношенню до себе та застрахованою особою, відображення листків непрацездатності для неї здійснюється через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Підставою для фінансування страхувальників є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами.

Для зарахування страхових коштів потрібно відкрити окремий поточний банківський рахунок.

 

Довідково

Розмір виплат у зв’язку з вагітністю та пологами обчислюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 1266.

Фото без опису

ОПУБЛІКОВАНО ЗАКОН УКРАЇНИ ВІД 20.03.2023 2981-ІХ “ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІНИ ДО

ЗАКОНУ УКРАЇНИ “ПРО ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВЕ ДЕРЖАВНЕ ПЕНСІЙНЕ СТРАХУВАННЯ“ ЩОДО ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ ОСОБАМ, ЯКІ ПРОЖИВАЮТЬ НА ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНІЙ ТЕРИТОРІЇ АБО

 НА ТЕРИТОРІЇ, ДЕ ВЕДУТЬСЯ БОЙОВІ ДІЇ“

 

Закон врегульовує питання визначення строків, з яких призначаються пенсії особам, які не змогли вчасно звернутись за призначенням пенсії у зв’язку з проживанням на території, де ведуться бойові дії або на тимчасово окупованій території.

Зокрема, актом передбачено, що тимчасово для зазначених осіб, за зверненнями про призначення пенсії, що надійшли у період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох місяців після його припинення або скасування, пенсія (за умови, що строк звернення за призначенням відповідної пенсії, передбачений статтею 45 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“, не сплив станом на 24 лютого 2022 року) призначається:

  • за віком – з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку;
  • по інвалідності – з дня встановлення інвалідності;
  • у зв’язку з втратою годувальника – з дня, що настає за днем смерті годувальника;
  • за вислугу років – з дня, наступного за днем звільнення з роботи, яка дає право на таку пенсію, але не раніше 24 лютого 2022 року.

 

Такі пенсії обчислюються з урахуванням показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року, з якого призначено пенсію.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України формується у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Закон передбачає можливість, за бажанням осіб, яким пенсію було  призначено з дня звернення, переглянути її, з урахуванням зазначених змін.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.


Фото без опису

ПЕНСІЙНЕ ПОСВІДЧЕННЯ В «ДІЇ»

 

Пенсіонери тепер можуть не носити пенсійне посвідчення із собою. Сьогодні пенсійне посвідчення є доступним для громадян у вигляді цифрового документу у мобільному застосунку “Дія”. 

Електронне відображення пенсійного посвідчення з’явилося у тих громадян, хто отримував посвідчення після 2014 року. Пенсійне посвідчення одержувача пенсії за віком підтягується в Дії автоматично, одержувачам інших видів пенсії необхідно завантажувати посвідчення самостійно.

Пенсіонерам, які отримували пенсійні посвідчення у вигляді книжечки, для можливості відображення в Дії слід замінити посвідчення, звернувшись до Пенсійного фонду України online (через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Фонду) або до будь-якого з сервісних центрів Фонду.

 

ЯК ДОДАТИ ПЕНСІЙНЕ ПОСВІДЧЕННЯ У «ДІЮ»

  • Для початку необхідно обов’язково оновити застосунок.
  • На головному меню додатка "Дія" прогортати та натиснути на іконку "Додати документ".
  • Знизу екрану знайти меню з опціями-документами, які можна додати. Обрати "Пенсійне Посвідчення".
  • В новому меню відкриється опція "Додати сертифікат", яку потрібно натиснути.

 

ВАЖЛИВО!

Електронне відображення пенсійного посвідчення має таку ж юридичну силу як і пенсійне посвідчення, отримане в Пенсійному фонді України та підтверджує призначення пенсії.

Фото без опису

ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЙ ПРАЦЮЮЧИМ ПЕНСІОНЕРАМ

 

Порядок проведення перерахунку пенсій особам, які продовжують працювати, встановлено частиною четвертою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“.

 

Такий перерахунок завжди проводився щодвароки за зверненнями пенсіонерів. Починаючи з квітня 2018 року органи Пенсійного фонду здійснюють такий перерахунок автоматично, без звернення пенсіонерів.

 

Цьогоріч пенсії перерахують особам, які після призначення/попереднього перерахунку пенсії продовжували працювати і на 1 березня 2023 року здобули право на проведення перерахунку, тобто або набули 24 місяці страхового стажу, або пройшло два роки від призначення пенсії чи попереднього перерахунку.

 

Право на перерахунок визначає, зокрема, і страховий стаж, набутий у січні – лютому 2023 року. Відомості про нарахування та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування будуть відображені в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування орієнтовно в середині наступного кварталу. Після подання страхувальниками звітності за І квартал 2023 року та надходження відомостей про сплату єдиного внеску за цей період, автоматичний перерахунок працюючим пенсіонерам буде проведено невідкладно (пункт 11 постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 168 “Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році ).

 

Дата проведення перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам залишається незмінною! Як передбачено законом – це 1 квітня 2023 року.

 

Порядок проведення перерахунку пенсії без додаткового звернення працюючого пенсіонера затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 18.05.2018 10-1.

 

Такий перерахунок проводиться з урахуванням набутого після призначення/попереднього перерахунку пенсії страхового стажу. Якщо пенсіонер набув не менше 24 місяці страхового стажу, та це доцільно, враховується і заробіток.

 

Сума, на яку збільшується пенсія, в кожного пенсіонера індивідуальна, оскільки залежить від того, який страховий стаж він має, та який заробіток одержував в період роботи. Під час здійснення перерахунку фахівці Фонду аналізують доцільність та обирають оптимальний варіант розрахунку пенсії: або з урахуванням лише набутого страхового стажу, або страхового стажу і зарплати.

Фото без опису

СУБСИДІЯ НА НЕОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД: ЩО ВАРТО ЗНАТИ

 

У квітні закінчується опалювальний сезон і з 1 травня по 30 вересня в Україні будуть розраховані субсидії на неопалювальний період.

 

Житлова субсидія на оплату комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електроенергії для централізованого, автономного та індивідуального опалення розраховується у квітні та жовтні з урахуванням тривалості опалювального сезону з 16 жовтня по 15 квітня включно.

Житлові субсидії та пільги на неопалювальний сезон з травня будуть перепризначені для переважної більшості одержувачів, які отримували житлову субсидію в опалювальному періоді, автоматично, на підставі наявної у Пенсійному фонді України інформації, за умови, що не змінилися дані про їхній майновий стан чи склад родини. Якщо ж такі зміни відбулися, отримувачі субсидії повинні надавати про них інформацію до органу Фонду протягом 30 днів.

Проте є певна категорія людей, яка має обов’язково звернутися за субсидією на неопалювальний період.

 

Кому потрібно подати заяву та декларацію?

На наступний строк житлова субсидія призначається за особистим зверненням, якщо:

 

  • у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
  • члени домогосподарства орендують житлові приміщення для проживання та сплачують житлово-комунальні послуги;
  • кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб у домогосподарстві менша ніж кількість зареєстрованих;
  • домогосподарство звертається за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

 

Виключно на підставі звернення громадянина надається на неопалювальний сезон також житлова субсидія, якщо в опалювальний сезон розмір плати за житлово-комунальні послуги, внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування не перевищував обсягу обов’язкового відсотка платежу. Тобто субсидію було призначено 0,00 грн.

Якщо зазначені домогосподарства претендують на призначення житлової субсидії на неопалювальний сезон (з 1 травня по 30 вересня), — представники такого домогосподарства мають у зручний для себе спосіб подати до органу Фонду заповнені належним чином нові заяву та декларацію.

У разі подання заяви протягом двох місяців з початку неопалювального (опалювального) сезону житлова субсидія призначається з початку такого сезону, але не раніше дня виникнення права на її отримання.

 

Як враховуються доходи?

Якщо житлова субсидія призначається з початку неопалювального сезону, для розрахунку житлової субсидії враховується середньомісячний сукупний дохід за III і IV квартали попереднього календарного року.

При цьому пенсійна виплата враховується в розмірі нарахованої пенсії за березень поточного року.

 

 

Куди та як подати документи?

 

Подати документи на призначення житлових субсидій та пільг до органів Пенсійного фонду України можна декількома способами, в залежності від того, який є зручнішим:

 

  • особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;
  • поштою, на адресу органу Фонду;
  • або online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

 

Крім того, як і раніше, можна подавати документи на призначення субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг та через портал Дія.

 

Довідково

Питання надання житлових субсидій, зокрема, на неопалювальний період, регулюється Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 848 „Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора