Пенсійний фонд України інформує
ПІЛЬГОВИКИ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ НЕВИПЛАЧЕНІ ПІЛЬГИ
Згідно із постановою від 18.04.2023 № 340 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій”, пільговики можуть отримати не виплачені суми пільг.
Ідеться про кошти, що обліковувалися на рахунку для виплати пільг за обліковими записами пільговиків станом на 1 червня 2022 року, за якими не було звернень пільговиків щодо їх виплати, облік яких припинено 20 грудня 2022 року і які було повернуто АТ “Ощадбанк” на рахунок Мінсоцполітики.
Ці кошти органи Пенсійного фонду України виплачуватимуть до вересня 2023 року за зверненнями пільговиків.
Для отримання невиплачених сум пільговику потрібно подати до органу Фонду заяву довільної форми, у якій обов’язково зазначити:
- назву документа, що дає право на пільги, його серію та номер (за наявності), ким видано документ і дату його видачі (з пред’явленням оригіналу зазначеного документа або електронного посвідчення ветерана);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті громадянина України про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України або свідоцтва про народження, або тимчасового посвідчення громадянина України, ким видано документ і дату його видачі;
- номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок для зарахування суми невиплаченої пільги.
У разі смерті пільговика, на обліковому записі якого станом на 1 червня 2022 року обліковувалися залишки коштів пільг, член його сім’ї, на якого поширювалися пільги та інформація про якого є в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, може отримати не виплачені пільговику кошти, звернувшись до органу Пенсійного фонду України із заявою довільної форми (де має зазначити власне ім’я та прізвище, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків, дані паспорта громадянина України, номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок) та копіями необхідних документів (свідоцтво про смерть пільговика, його паспорт та номер платника податків).
ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ!
Житлові субсидії на неопалювальний сезон, який триває з 1 травня по 30 вересня, буде продовжено більшості домогосподарств автоматично.
Водночас, якщо:
- у складі вашого домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
- не всі зареєстровані у вашому домогосподарстві особи проживають за місцем реєстрації;
- ви орендуєте для проживання житлове приміщення;
- ви бажаєте призначити житлову субсидію на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Для продовження субсидії на неопалювальний період вам необхідно подати до Пенсійного фонду України заяву та декларацію про доходи.
Подати документи можна в один із способів:
- особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;
- поштою, на адресу органу Фонду;
- online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.
Як і раніше, документи на призначення субсидій можна подавати до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг, через портал Дія.
Якщо ваше домогосподарство належить до зазначених категорій громадян, не гайте часу, якнайшвидше зверніться до органів Фонду, щоб субсидію на неопалювальний період вам було призначено вчасно!
ВНЕСЕНО ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ
18 квітня 2023 року Кабінет Міністр України ухвалив постанову “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій”.
Документ передбачає, зокрема:
- можливість призначення субсидії особам, які не менше місяця перебували в полоні, що підтверджується відповідними відомостями та/або документами;
- у разі коли зареєстроване/задеклароване або фактичне місце проживання відмінне від адреси домогосподарства, під час призначення житлової субсидії не враховуються доходи осіб, які перебувають у полоні або вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду, або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти;
- можливість надавати у відомостях про особу адресу, за якою вона задекларована (раніше передбачалося використання лише зареєстрованого та фактичного місця проживання). При цьому житлова субсидія може призначатися тільки за одним місцем проживання людини – зареєстрованим, задекларованим або фактичним;
- длярозрахунку розміру житлових субсидій в опалювальний сезон домогосподарствам, які внаслідок збройної агресії російської федерації проти України залишилися без централізованого постачання теплової енергії та/або постачання природного газу і для обігріву житлових приміщень використовують побутові електроприлади, застосовуються соціальні нормативи на комунальну послугу з постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення (якщо домогосподарства знаходяться на територіях, де ведуться чи велися бойові дії або тимчасово окупованих територіях, визначених в наказі Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 року № 309);
- обмеження строку, який надається для виправлення помилки в заяві та/або декларації на час хвороби заявника – відтепер такий строк можна подовжувати на час хвороби субсидіанта, але не довше ніж до дня закінчення опалювального або неопалювального сезону;
- зобов’язання протягом 30 календарних днів інформувати уповноважений орган, якщо особа із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства перебували за кордоном сукупно більш як 60 днів в періоді, за який враховуються доходи.
Більшість змін, пов’язаних зі запровадженням зазначених новацій, буде реалізовано органами Пенсійного фонду України без звернення громадян. Однак деяким одержувачам житлових субсидій для оформлення виплати з урахуванням нових умов і тим самим збільшення її розміру потрібно звернутись до Фонду. Зокрема, це стосується представників домогосподарств, у складі яких є особи, що перебувають/перебували в полоні, і це підтверджується відомостями та/або документами, наданими уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, державними реєстраторами, суб’єктами державної реєстрації, установами та організаціями в порядку та випадках, визначених законодавством.
Також громадянам, які одержують субсидії, варто пам’ятати про необхідність інформувати органи Фонду щодо змін у майновому стані чи складі родини, якщо це впливає на призначення субсидії.
Подати необхідні документи до Фонду можна в один із способів:
- – особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України або до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг;
- – поштою, на адресу органу Фонду;
- – online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок Пенсійний фонд чи через портал Дія.
Довідково
Реєстрація місця проживання передбачає подання заяви про реєстрацію місця проживання до реєстру територіальної громади в паперовій формі.
Декларація місця проживання передбачає подання декларації про місце проживання в електронній формі до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг з подальшим внесенням такої інформації до реєстру територіальної громади.