Пенсійний фонд інформує
Особливості розслідування та обліку нещасних випадків на виробництві під час воєнного стану
На період дії воєнного стану до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337, було внесено зміни. Про які новації йдеться?
Порядок доповнено новим розділом “Процедура розслідування нещасних випадків в період дії правового режиму воєнного (надзвичайного) стану в Україні або окремих її місцевостях”, яким запроваджено спрощену процедуру розслідування нещасних випадків, що відбулися з працівниками під час виконання ними трудових обов’язків унаслідок воєнних (бойових) дій. Зокрема, передбачено, що засідання комісії з розслідування нещасного випадку можуть проводитися з використанням конференц-зв’язку (дистанційно), а підписання протоколів здійснюватися шляхом накладення електронного цифрового підпису.
Окрім того:
-
змінено строк (з двох годин до однієї доби), протягом якого роботодавець зобов’язаний повідомити про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння);
-
інформування членів комісії щодо часу та місця проведення засідань покладається на голову комісії та здійснюється з використанням усіх наявних засобів зв’язку, в тому числі електронною поштою;
-
засідання комісії з розслідування нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) вважається чинним, якщо на ньому присутні більшість її членів, за обов’язкової участі голови комісії;
-
прийняття рішень, складення та підписання документів за результатами засідання здійснюється присутніми на засіданні членами комісії;
-
у разі виникнення загрози життю та здоров’ю членам спеціальної комісії під час проведення розслідування нещасного випадку таке розслідування може бути зупинене.
Довідково
Зміни внесено постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2023 № 59 “Про внесення змін до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві”.
Пільги на ЖКП ветеранам війни, які призначаються за спрощеною заявою: яка інформація є обов’язковою?
У разі якщо для отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг ветеран війни (член його сім’ї) звертається до органів Пенсійного фонду України у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1395 “Про реалізацію експериментального проекту з удосконалення порядку взяття на облік ветеранів війни і надання їм пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу”, зокрема через вебпортал електронних послуг Фонду, рекомендуємо долучати будь-який документ з інформацією про характеристику житлового приміщення / будинку за адресою отримання пільг, а саме інформацію про:
-
загальну та опалювальну площу житлового приміщення / будинку / його частини (за наявності розділених особових рахунків);
-
характеристику будинку (індивідуальний чи багатоквартирний);
-
кількість поверхів у будинку.
Зазначена інформація потрібна для проведення коректного розрахунку розміру пільги.
Документом, що підтверджує інформацію, може бути, зокрема, квитанція про сплату за житлову послугу та за використання теплової енергії.